
Den här boken läste jag för ett par år sedan. Den handlar om Den äldre damen Linnea som gick ut i radion och sa att det enda hon vill är att leva. Just då lyssnade Nike på radion, som tyckte synd om Linnea som aldrig fick komma ut. Nike tog mod till sig och besökte Linnea. Deras vänskap växte sig allt större och djupare.
Den här boken berörde mig på djupet. Många äldre sitter ensamma idag. Läs den.