Bättre ordning bland medicinerna

INGET SAMARBETE!

Under flera år har jag försökt hitta strategier för att samla alla mediciner på ett och samma ställe. Det har varit svårt med kartonger som är stora.

Jag funderade på saken och hur jag på bästa sätt kunde lösa situationen och samla allt på ETT ställe.


Den första lösningen är den här lådan som man har papper i egentligen.

Den har 12 fack. Jag ska döpa om flikarna till olika namn på mina mediciner. Lådan har inte kommit än.

Nästa steg var att sortera allt och sätta på etiketter. Tog frystejp och en tuschpenna och klippte lagom långa bitar, som jag satte på påsarna. Påsarna köpte jag i tre olika storlekar för att blisterkartorna ska få plats, De tabletter som ligger i burkarna hällde jag ner i en lagom stor påse.

Jag äter kostillskott varje morgon för att slippa bli sjuk.och ha ett starkt immunförsvar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *